Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Stelfan

Personal Log

Recommended Posts

Before I begin writing my first personal log I just want to inform you all that I will be writing in Swedish, feel free to read, if you can :blink:

 

- Personal Log 23/10-03 -

 

Har varit en lagomt underhållande dag, på jobbet halv åtta som vanligt, börjar komma in i den svängen nu. Har jobbat drygt två månader på Bostaden och visst saknar man skolan med alla kompisar och sovmorgnar, men samtidigt är det otroligt skönt med omväxling och lite "hederligt arbete"..

 

Lirade innebandy med gubbarna som vanligt 12-13, tog ut motionstimmen före och efter. Efter jobbet var det direkt iväg till gymmet i en dryg timme och nu sitter jag här efter middagen och mår gött.. Känner nästan aldrig för att umgås med någon på vardagskvällar, även fast en liten inre röst säger att man måste träffa människor så ofta som möjligt, annars är man väl inte normal? Man måste åtminstone vilja det.. Aja, nu ska jag ta och läsa en god bok, blir nog en Star Trek bok. Jag är en riktigt nörd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log 25/10-03 -

 

Nu känner man sig ganska trött.. Först var jag uppe till fyra igår natt, stack till Carl och såg nån mystisk film, hette Dark City. Helt okej, även fast jag sov en del i mitten.. Sedan då man kom hem vid halv 3 så var flickan på "det" humöret och jag fick offra mig :klingon:. Vid fyra var vi i säng.

 

Sedan var det upp kl 10, iväg och träna med David, sedan iväg och se UIK matchen. Synd att de inte vann SM-guldet, det var förbannat nära ändå.. Efter det middag med päron + Jeanette, sedan var det iväg till David igen och se film. Riktigt bra film, man fick sig en funderare och Nicholson är för jävligt bra skådespelare.

 

Lirade lite biljard alldeles nyss och har just kommit hem, måste nog sova nu, känner mig nästan apatisk...

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log Stardate -320821.38 -

 

Varför ska alltid jag behöva anpassa mig? Blir så less då man för fan inte ens kan offra sig att köra bil två kilometer och hämta upp någon, inte fan vill jag heller göra det, men lik förbannat skulle jag gjort det.

Alltid ska jag måsta tjata och tjata för att dra ihop nånting, det är jag som har fixat varenda repning de närmaste två åren, utan problem. Visst har det diskuterats, "ska vi repa nästa vecka också, onsdag kanske?", men alltid är det jag som ska ringa alla och bestämma tider och vem som ska skjutsa, vilket oftast blir jag, osv.

 

USCH!

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log Stardate -320827.4 -

 

Försöker förgäves sälja min mobil, jag ger mig ju aldrig, kan inte sluta tänka på det och sänker priset hela tiden om jag inte får svar DIREKT.. Typiskt mig :lol:

 

Har ett par intresserade men ingen som riktigt vågar hugga till, men jag ska fan ha minst 3000 kr, girig som jag är.. Sålde poden får bara nån vecka sedan och nu säljer jag mobilen direkt :lol:

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log Stardate: -320839.37 -

 

Verkar inte som jag får sålt den här förbaskade mobilskiten. Har sänkt mig ända till 2500 nu, men ingen riktigt nappar. Har en intresserad kvar nu som jag hoppas ska ta den, annars sätter jag ut ännu en annons (den fjärde) på 2500, funkar inte det så skiter jag i att sälja den.

 

Jag längtar tills på fredag, bara halvdag och sedan iväg till Stockholm, ska bli riktigt skön med en ledig helg (från träning), jag vet att jag skulle kunna vara ledig vilken helg som helst, men jag ger mig fan på att träna hela tiden :grin: Den helgen blir helig, ska inte röra en fena och bara äta massa god mat! Ska hålla mig nyttig tills dess..

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Personal Log 22/12-03 -

 

Nu var det länge sedan jag skrev i denna trevlig idé som jag fick. Jag har känt mig väldigt deppig idag, vet inte riktigt varför. Det känns konstigt allting med Jeanette då hon hela tiden är ledsen och jag kan inte förstå varför? Är det jag som har gjort något? Kan bara inte förstå mig på hur man kan helt allvarligt stressa upp sig så väldigt över ett litet projektarbete? Det är väl inget farligt, alla har ju haft det. Hon kommer att få väldigt svårt att plugga på universitet då hon gråter på nätterna och är helt deprimerad och inte äter mat bara för att hon har ett PA att göra..

 

Annars så slutade dagen helt okej, blev glad igen då jag fick träna med David, badminton och styrketräning. Skönt att få ut lite energi ur kroppen, känner mig väldigt utpumpad nu, ska nog lägga mig.

God natt!

 

-End Log-

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log 30/12-03 -

 

Då börjar årets slut närma sig, jag måste definitivt ställa kl. på arbetstid imorgon så jag kan stänga av skiten och lägga mig igen, usch så skönt!

 

Jag undrar varför man egentligen håller på att skriva så mycket på detta forum, jag är visserligen helt fast i Star Trek. Ibland är det som att man postar bara för att komma upp någon position eller nånting, förstår det inte, men då man väl är här och börjar skriva så går det direkt över till att man vill diskutera och yttra sin åsikt, eller kanske ge förslag.

 

Det här forumet är iaf. kanon, vore iof. bättre om det vore på svenska, aja, kanske ska söka och se om jag hittar något?

 

Gott nytt år!

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log 13/1-03 -

 

Jävlar, jag har börjat få känning av en förkylning. Det vore ju onekligen väldigt typiskt om man skulle bli sjuk nu när man väl längtar till att få fara iväg till fjällen över helgen. Ska bli skönt att vara ledig fredag.. Verkar som att det blir min bil vi kommer att ta, känns lika bra, den är ju ny så jag tycker om att köra den :unsure:

 

Måste nog ta och föreslå att vi trycker i oss ett skrovmål på vägen mot Hemavan, det vore gött!

 

Klam å gonatt!

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log 19/04-04 -

 

Tjena, nu sitter man här efter man kommit hem, jag har nästan en fobi att gå och lägga mig direkt jag kommer hem, jag måste antingen sitta vid datorn eller se på tv eller liknande först. Jag vet inte varför, det går bara inte att gå direkt till sängen.. Det känns så fel :)

 

Efter jobbet idag så stack jag iväg och tränade, som vanligt, med David. Efter det så for jag direkt till Maxime och käkade pasta med Arvid, var trevligt att träffa honom ensam, det var länge sedan. Då vi väl får igång snacket så har vi alltid trevligt tillsammans, det känns som att vi umgås alldeles för lite, inte direkt som förr då man var liten och vi träffades nästan varje dag. Jaja, tiderna förändras och det måste man acceptera..

 

Nu tror jag att jag är redo att gå i säng trots allt.. Hané!

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Personal Log 28/03-04 -

 

Nu har klockan passerat 11 och jag tänkte nog börja röra mig mot sängen. Har bara varit hemma och sett på Star Trek hela dagen och det har varit helt jävla underbart. Det är nästan lite skönt att vara bakfull och trött, då känner man verkligen att det enda rätta är att ta det så lugnt som bara möjligt.

 

Usch så jobbigt att man måste upp och arbeta imorgon, jag är verkligen trött på att det inte är några röda dagar, det har varit bara vanliga mördarveckor hur länge som helst nu, men nu är det bara en kvar sedan är det påsk och Hemavan!! Äntligen!!

 

Nu ska jag sova, god natt!

 

- End Log -

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.